کیا معاویہ کاتب وحی تھا؟ ایک جامع آرٹیکل


 کیا معاویہ کاتب وحی تھا؟ ایک جامع آرٹیکل

جو چیز ہمیں روایات اور تاریخی کتب سے ملتی ہے اور ثابت شدہ ہے ، وہ یہ ہے امیر المومنین علی علیہ السلام ، ابی بن کعب ، زید بن ثابت اور ۔۔۔ کاتب وحی تھے لیکن معاویہ بن ابو سفیان  کا بھی کاتب وحی ہونا ثابت نہیں ہے اور اہل سنت کے بزرگ علماء نے اس بات کو بنو امیہ کا شاخسانہ قرار دیاط ہے ۔


معاویہ کا کاتب وحی ہونے کی روایت کی تحقیق :



 اہل سنت کے منابع  میں اہم ترین روایت جو معاویہ کو کاتب وحی ہونا بتاتی ہے وہ صحیح مسلم نیشاپوری کی روایت ہے ۔
روایت یہ ہے
حدثني عَبَّاسُ بن عبد الْعَظِيمِ الْعَنْبَرِيُّ وَأَحْمَدُ بن جَعْفَرٍ الْمَعْقِرِيُّ قالا حدثنا النَّضْرُ وهو بن مُحَمَّدٍ الْيَمَامِيُّ حدثنا عِكْرِمَةُ حدثنا أبو زُمَيْلٍ حدثني بن عَبَّاسٍ قال كان الْمُسْلِمُونَ لَا يَنْظُرُونَ إلى أبي سُفْيَانَ ولا يُقَاعِدُونَهُ فقال لِلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم يا نَبِيَّ اللَّهِ ثَلَاثٌ أَعْطِنِيهِنَّ قال نعم قال عِنْدِي أَحْسَنُ الْعَرَبِ وَأَجْمَلُهُ أُمُّ حَبِيبَةَ بِنْتُ أبي سُفْيَانَ ازوجكها قال نعم قال وَمُعَاوِيَةُ تَجْعَلُهُ كَاتِبًا بين يَدَيْكَ قال نعم قال وَتُؤَمِّرُنِي حتى أُقَاتِلَ الْكُفَّارَ كما كنت أُقَاتِلُ الْمُسْلِمِينَ قال نعم قال أبو زُمَيْلٍ وَلَوْلَا أَنَّهُ طَلَبَ ذلك من النبي صلى الله عليه وسلم ما أَعْطَاهُ ذلك لِأَنَّهُ لم يَكُنْ يُسْأَلُ شيئا إلا قال نعم .
ابن عباس  کہتے ہیں : مسلمین ابو سفیان کا احترام نہیں کرتے تھے اور اس کے ساتھ اٹھنے بیٹھنے سے اجتناب کرتے تھے  تو ابو سفیان نے  بنی اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ سے عرض کی کہ  : میں آپ سے  تین چیزوں  کا طلبگار ہوں اور اس  کی خواہش ہے  آپ صلی اللہ علیہ وآلہ نے فرمایا کہو ابوسفیان نے کہا میرے پاس میری بیٹی ام حبیبہ عرب کی خوبصورت  اور جمیل ترین عورت ہے میں اس کی شادی آپ سے کرتا ہوں  آپ نے فرمایا قبول ہے  ۔  کہا اور معاویہ کو اپنے لئے کاتب قرار دیں۔ آپ نے فرمایا ٹھیک  ہے مجھے امیر قرار دیں تاکہ کفار سے جنگ کروں جس طرح مسلمانوں سے جنگ کیا کرتا تھا آپ نے فرمایا منظور ہے ابو زمیل کہتا ہے اگر ابوسفیان بنی صلی اللہ علیہ وآلہ سے طلب نہیں کرتا تو اسے عطا نہ کرتے اس لئے رسول اکرم  صلی اللہ علیہ وآلہ  سوال کو رد نہیں کرتے ہیں ۔
النيسابوري ، مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري (متوفي261هـ) ، صحيح مسلم ، ج 4   ص 1945 ، ح2501 ، كِتَاب فَضَائِلِ الصَّحَابَةِ ، 40 بَاب من فَضَائِلِ أبي سُفْيَانَ بن حَرْبٍ ، تحقيق : محمد فؤاد عبد الباقي ، ناشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت .

نووي (متوفي 676هـ) اس روایت کی شرح میں لکھتے ہیں  :
واعلم أن هذا الحديث من الاحاديث المشهورة بالاشكال ووجه الاشكال أن أبا سفيان إنّما أسلم يوم فتح مكة سنة ثمان من الهجرة وهذا مشهور لا خلاف فيه وكان النبي صلى الله عليه وسلم قد تزّوج أم حبيبة قبل ذلك بزمان طويل.
قال أبو عبيدة وخليفة بن خياط وإبن البرقي والجمهور: تزّوجها سنة ست وقيل سنة سبع ... .
قال القاضي: والذي في مسلم هنا أنّه زوّجها أبو سفيان غريب جدّاً وخبرها مع أبي سفيان حين ورد المدينة في حال كفره مشهور ولم يزد القاضي على هذا .
وقال ابن حزم هذا الحديث وهم من بعض الرواة ؛ لأنّه لا خلاف بين الناس أنّ النبي صلى الله عليه وسلم تزّوج أم حبيبة قبل الفتح بدهر وهي بأرض الحبشة وأبوها كافر وفي رواية عن ابن حزم أيضاً أنّه قال: موضوع. قال: والآفة فيه من عِكْرِمَة بن عمار الراوي عن أبي زميل ... .
یہ حدیث ان احادیث میں سے ہے  جس پر اعتراض اور اشکال مشہور و معروف ہے اور اسکی وجہ یہ ہے کہ یقینا ابو سفیان فتح مکہ 8 ہجری میں مسلمان ہوا ہے جبکہ رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ نےام حبیبہ سے   فتح مکہ سے بہت پہلے شادی کر رکھی تھی 
ابوعبیدہ ، خلیفہ بن خیاط ،ابن برقی  اور جمہور نے کہا ہے رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ نے ام حبیبہ سے 6 ہجری  میں شادی کی تھی اور کہا گیا ہے سات ہجری میں  قاضی نے کہا ہے کہ : مسلم کی یہ روایت انتہائی  عجیب و غریب ہے اور ابو سفیان کا مدینہ میں  کفر کی حالت میں آنا مشہور ہے۔
ابن حزم نے کہا ہے : یہ حدیث بعض راویوں کا وھم ہے  اس لئے اس میں اختلاف نہیں ہے کہ رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ نے ام حبیبہ سے عام الفتح سے کافی پہلے شادی کی تھی اور ام حبیبہ حبشہ کے مہاجرین میں سے تھی  جبکہ اسکا باپ کافر تھا اور ابن حزم سےدوسری  روایت ہوئی ہےکہ اس میں کہا یہ حدیث بناوٹی اور جعلی ہے اور اسکی مشکل اس حدیث کا راوی عکرمہ بن عمار راوی ہے جس نے ابو زمیل سے روایت کی ہے ۔۔۔۔
النووي ، أبو زكريا يحيى بن شرف بن مري ، شرح النووي على صحيح مسلم ، ج 16 ، ص 63 ،  ناشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت ، الطبعة الثانية ، 1392 هـ .
شمس الدين ذهبي (متوفي 748 هـ) نے ميزان الإعتدال میں لکھا ہے  :
وفي صحيح مسلم قد ساق له أصلا منكرا عن سماك الحنفي عن ابن عباس في الثلاثة التي طلبها أبو سفيان وثلاثة أحاديث أخر بالإسناد .
اس حدیث اور دوسری تین احادیث صحیح مسلم میں منکرات نقل ہوئی ہیں ... .
الذهبي ، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان أبو عبد الله ، ميزان الاعتدال في نقد الرجال ، ج 5 ، ص 116 ، تحقيق : الشيخ علي محمد معوض والشيخ عادل أحمد عبدالموجود ، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت ، الطبعة : الأولى ، 1995م .


و إبن ملقن شافعي (متوفي804 هـ) نے بھی اس روایت پر تنقید کرتے ہوئے لکھا ہے  :
هذا من الأحاديث المشهورة بالإشكال المعروفة بالإعضال ، ووجه الإشكال : أنّ أبا سفيان إنّما أسلم يوم الفتح ، والفتح سنة ثمان ، والنبي كان قد تزّوجها قبل ذلك بزمن طويل . قَالَ خليفة بن خياط : والمشهور على أنّه تزّوجها سنة ست ، ودخل بها سنة سبع . وقيل : تزّوجها سنة سبع ، وقيل : سنة خمس .


یہ حدیث ان احادیث میں سے ہے جو اشکال اور اعتراض میں مشہور ہیں اورکراہیت میں معروف ہیں اعتراض یہ ہے کہ ابوسفیان یوم فتح کو مسلمان ہوا ہے اور وہ ۸ ہجری ہے  جبکہ نبی صلی اللہ علیہ وآلہ  نے ام حبیبہ سے ایک زمان قبل شادی کر لی تھی خلیفہ بن خیاط نے کہا ہے مشہور ہے شادی ۶ ہجری میں ہوئی اور زفاف ۷ ہجری میں کیا ۔بعض نے سات اور بعض نے پانچ ہجری کہا ہے


الأنصاري الشافعي ، سراج الدين أبي حفص عمر بن علي بن أحمد المعروف بابن الملقن ، البدر المنير في تخريج الأحاديث والأثار الواقعة في الشرح الكبير ، ج 6 ، ص 731 ، تحقيق : مصطفى أبو الغيط و عبدالله بن سليمان وياسر بن كمال ، ناشر : دار الهجرة للنشر والتوزيع - الرياض-السعودية  ، الطبعة : الاولى ، 1425هـ-2004م .

ابن قيم الجوزيه (متوفي 751هـ)ابن تیمیہ کے خاص شاگرد  نے اس روایت پر تفصیلی اعتراض کیاہے بعض کی طرف اشارہ کرتے ہیں:


وقد أشكل هذا الحديث على الناس فإنّ أم حبيبة تزّوجها رسول الله صلى الله عليه وسلم قبل إسلام أبي سفيان كما تقدم. زوّجها إيّاه النجاشي ، ثم قَدِمَت على رسول الله صلى الله عليه وسلم قبل أن يسلم أبوها فكيف يقول بعد الفتح أزوّجك أم حبيبة .
فقالت طائفة : هذا الحديث كذب لا أصل له. قال ابن حزم: كذبه عكرمة بن عمار وحمل عليه .
واستعظم ذلك آخرون وقالوا : أنّى يكون في صحيح مسلم حديث موضوع وإنما وجه الحديث أنه طلب من النبي (ص) أن يجدد له العقد على ابنته ليبقى له وجه بين المسلمين وهذا ضعيف؛ فإنّ في الحديث أن النبي (ص) وعده وهو الصادق الوعد ولم ينقل أحد قط أنه جدّد العقد على أم حبيبة. ومثل هذا لو كان، لنقل ولو نقل واحد عن واحد فحيث لم ينقله أحد قط، علم أنّه لم يقع ولم يزد القاضي عياض على استشكاله فقال: والذي وقع في مسلم من هذا غريب جدّاً عند أهل الخبر وخبرها مع أبي سفيان عند وروده إلى المدينة بسبب تجديد الصلح ودخوله عليها مشهور .
وقالت طائفة لم يتفق أهل النقل على أنّ النبي (ص) تزّوج أم حبيبة رضي الله تعالى عنها وهي بأرض الحبشة بل قد ذكر بعضهم أن النبي (ص) تزّوجها بالمدينة بعد قدومها من الحبشة حكاه أبو محمد المنذري وهذا من أضعف الأجوبة لوجوه :
أحدها : أنّ هذا القول لا يعرف به أثر صحيح ولا حسن ولا حكاه أحد ممن يعتمد على نقله .
الثاني: أن قصة تزويج أم حبيبة وهي بأرض الحبشة قد جرت مجرى التواتر كتزويجه (ص) خديجة بمكة وعائشة بمكة وبنائه بعائشة بالمدينة وتزويجه حفصة بالمدينة وصفية عام خيبر وميمونة في عمرة القضية ومثل هذه الوقائع شهرتها عند أهل العلم موجبة لقطعهم بها فلو جاء سند ظاهره الصحة يخالفها عَدُّوه غلطا ولم يلتفتوا إليه ولا يمكنهم مكابرة نفوسهم في ذلك .
الثالث: أنه من المعلوم عند أهل العلم بسيرة النبي (ص) وأحواله أنه لم يتأخر نكاح أم حبيبة إلى بعد فتح مكة ولا يقع ذلك في وهم أحد منهم أصلا .
الرابع: أن أبا سفيان لما قدم المدينة دخل على ابنته أم حبيبة فلما ذهب ليجلس على فراش رسول الله (ص) طَوَتْه عنه، فقال: يا بنية ما أدري أرغبت بي عن هذا الفراش؟ أم رغبت به عني؟ قالت: بل هو فراش رسول الله (ص). قال: والله لقد أصابك يا بنية بعدي شرّ.  وهذا مشهور عند أهل المغازي والسير.
الخامس: أن أم حبيبة كانت من مهاجرات الحبشة مع زوجها عبيد الله بن جحش ثم تَنَصَّر زوجها وهلك بأرض الحبشة ثم قدمت هي على رسول الله (ص) من الحبشة وكانت عنده ولم تكن عند أبيها ، وهذا مما لا يشك فيه أحد من أهل النقل ومن المعلوم أن أباها
لم يسلم إلا عام الفتح فكيف يقول: عندي أجمل العرب أُزوّجك إياها؟ وهل كانت عنده بعد هجرتها وإسلامها قط؟ فإن كان، قال له هذا القول قبل إسلامه، فهو محال؛ فإنها لم تكن عنده ولم يكن له ولاية عليها أصلا وإن كان قاله بعد إسلامه فمحال أيضا؛ لأن نكاحها لم يتأخر إلى بعد الفتح ... .
وقال أبو الفرج بن الجوزي: في هذا الحديث هو وهم من بعض الرواة لا شك فيه ولا تردد وقد اتهموا به عكرمة بن عمارراوي الحديث.
قال: وإنما قلنا إن هذا وهم؛ لأن أهل التاريخ أجمعوا على أن أم حبيبة كانت تحت عبيد الله بن جحش وولدت له وهاجر بها وهما مسلمان إلى أرض الحبشة ثم تنصر وثبتت أم حبيبة على دينها فبعث رسول الله (ص) إلى النجاشي يخطبها عليه فزوجه إياها وأصدقها عن رسول الله (ص) أربعة آلاف درهم وذلك في سنة سبع من الهجرة وجاء أبو سفيان في زمن الهدنة فدخل عليها فثنت بساط رسول الله (ص) حتى لا يجلس عليه ولا خلاف أن أبا سفيان ومعاوية أسلما في فتح مكة سنة ثمان ولا يعرف أن رسول الله (ص) أمر أبا سفيان آخر كلامه...
وقالت طائفة منهم البيهقي والمنذري رحمهما الله تعالى يحتمل أن تكون مسألة أبي سفيان النبي (ص) أن يزوجه أم حبيبة وقعت في بعض خرجاته إلى المدينة وهو كافر حين سمع نعي زوج أم حبيبة بأرض الحبشة والمسألة الثانية والثالثة وقعتا بعد إسلامه فجمعها الراوي .
وهذا أيضا ضعيف جدا فان أبا سفيان إنما قدم المدينة آمنا بعد الهجرة في زمن الهدنة قبيل الفتح وكانت أم حبيبة إذ ذاك من نساء النبي (ص) ولم يقدم أبو سفيان قبل ذلك إلا مع الأحزاب عام الخندق ولولا الهدنة والصلح الذي كان بينهم وبين النبي (ص) لم يقدم المدينة فمتى قدم وزوج النبي (ص) أم حبيبة فهذا غلط ظاهر .
وأيضا فإنه لا يصح أن يكون تزويجه إياها في حال كفره إذ لا ولاية له عليها ولا تأخر ذلك إلى بعد إسلامه لما تقدم فعلى التقديرين لا يصح قوله أزوجك أم حبيبة
وأيضا فإن ظاهر الحديث يدل على أن المسائل الثلاثة وقعت منه في وقت واحد وانه قال ثلاث أعطنيهن الحديث ومعلوم أن سؤاله تأميره واتخاذ معاوية كاتبا إنما يتصور بعد إسلامه فكيف يقال بل سأل بعض ذلك في حال كفره وبعضه وهو مسلم وسياق الحديث يرده ... .
وبالجملة فهذه الوجوه وامثالها مما يعلم بطلانها واستكراهها وغثاثتها ولا تفيد الناظر فيها علما بل النظر فيها والتعرض لابطالها من منارات العلم والله تعالى اعلم بالصواب
فالصواب أن الحديث غير محفوظ بل وقع فيه تخليط والله اعلم .


یعنی
یہ حدیث عوام کے لئے مورد اعتراض واقع  ہوئی ہے اس لئے کہ ام حبیبہ  نے ابو سفیان کے مسلمان ہونے سے پہلے رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ سے شادی کی تھی اور یہ شادی حبشہ میں نجاشی نے کروائی تھی لھذا کیسے ہو سکتا ہے کہ فتح مکہ کے بعد ابو سفیان پیغمر اکرم صلی اللہ علیہ وآلہسے کہے کہ میں اپنی بیٹی کا نکاح آپ سے کرنا چاہتا ہوں ایک جماعت نے کہا کہ یہ حدیث جھوٹی اور کذب ہے اور ابن حزم نے کہا اس حدیث کو عکرمہ بن عمار نے رسول اکرم پر  جھوٹ باندھا ہے


لیکن بعض نے اس حدیث کا دفاع کیا ہے اور کہا ہے کہ صحیح مسلم میں جعلی اور گھڑی ہوئی احادیث نہیں ہے  لھذا اس کی توجیہ کی ہے اور کہا کہ : ابوسفیان نے رسول اکرمصلی اللہ علیہ وآلہ سے درخواست کی وہ دوبارہ ام حبیبہ سے نکاح کریں  تاکہ اس کی عزت مسلمانوں میں پیدا ہو لیکن توجیہ صحیح نہیں ہے اسلئے کہ رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ نے اس کی درخواست کو قبول کیا ہے اور رسول صلی اللہ علیہ وآلہوعدہ خلافی نہیں کیا کرتے ہیں جبکہ کسی نے  نہیں کہا  ہے کہ دوبارہ نکاح کیا گیا اور ایسی کوئی بات ہوتی تو ضرور نقل ہوتی پس معلوم ہوتا ہے کہ اس کی کوئی حقیقت نہیں ہے


بعض نے یہ کہا ہے کہ محدثین اور مورخین حبشہ میں ہونے والی ام  حبیبہ کی شادی کو قبول نہیں کرتے ہیں بلکہ مدینے میں ام حبیبہ کے لوٹنے کے بعد رسول اکرم  صلی اللہ علیہ وآلہ  ام حبیبہ سے شادی کرتے ہیں اس قول کو ابو محمد مننری نے نقل کیا ہے لیکن یہ  توجیہ ضعیف ترین قول  ہے ۔


ضیعف ہونے کے دلائل  یہ ہے



اول : اس توجیہ اور جواب کو کہیں نہیں دیکھا گیا ہے اور نہ مورد اطمینان شخص نے نقل کیا ہے


دوم : ام حبیبہ کا نکاح حبشہ میں تواتر سے نقل ہوا ہے جس طرح سے حضرت خدیجہ  و عائشہ کا مکہ میں اور حفصہ ، صفیہ ، اور میمونہ کا مدینہ میں ہونا متواتر ہے اور اتنا مشہور ہے کہ جو یقین اور قطع تک پہونچ گیا ہے اور اگر کوئی اسکے خلاف ماخذ ہوتا بھی تو اس کو غلط قرار دیا جائے گا اور اس کی طرف توجہ بھی نہیں کی جائے گی


سوم : جو کوئی بھی سیرت اور تاریخ رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ سے آشنا ہے وہ جانتا ہے کہ ام حبیبہ کی شا دی فتح مکہ کے بعد نہیں ہوئی ہے اور کوئی ایسا گمان بھی نہیں کر سکتا ہے


چہارم : ابو سفیان  مدینے آتا ہے اور ام حبیبہ کے ہاں  جاکر جب مسند رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ پر بیٹھنا چاہتا ہے تو ام حبیبہ مسندکو ہٹا دیتی ہیں ابو سفیان کہتا ہے کہ : بیٹی   کیا یہ  مسند میں لائق نہیں ہے یا میں اسکا لائن  نہیں ہو ں؟ : ام حبیبہ کہتی ہیں یہ مسند رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کی مسند ہے { اشارہ اس بات کی طرف ہے تم کافر  اس کے لائق نہیں ہو } ابو سفیان نے  کہا  : تم میرے بعد شر اور بدبختی میں چلی جاو گی


پنجم : ام حبیبہ اپنے شوہر عبد اللہ بن جحش  کے ساتھ  حبشہ میں مہاجرت اختیار کئے ہوئے تھے چونکہ انکا شوہر مرتد اور عیسائی ہو گیا تھا اور اسی جگہ مر گیا تھا ام حبیبہ حبشہ سے آنے کے بعد مدینے میں رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کے گھر جاتی ہیں اور اپنے باپ کے گھر میں نہیں تھی اس ماجری میں کسی کو بھی شک و شبہ نہیں ہے  اور ساتھ میں ابوسفیان فتح مکہ کے بعد مسلمان ہوا ہے پس ابوسفیان کیسے اس حدیث میں کہتا ہے کہ میری بیٹی سے نکاح کرلو جو   عرب کی  خوبصورت ترین  اور جمیل ترین عورت ہے  کیا ام حبیبہ  حبشہ کے بعد اور اسکے مسلمان ہونے سے پہلے اپنے ابوسفیان کے گھر تھی ؟  جو محال ہے  اس لئے انکی شادی فتح مکہ سے پہلے تھی اورابوسفیان فتح مکہ کے بعد  مسلمان ہوا


ابن جوزی کہتا ہے کہ  یہ روایت بلا شبہ اشتباہ ہے جو بعض راویان حدیث سے ہوا اور وہ عکرمہ بن عمار ہے اس لئے مورخوں کا اجماع ہے کہ  ام حبیبہ عبد اللہ بن حجش  کی بیوی تھی اور ان سے ایک اولاد بھی تھی اور حبشہ یجرت کی لیکن عبد اللہ عیسائی ہوگیا اور ام حبیبہ مسلمان رہی  رسول خدا  صلی اللہ علیہ وآلہنے نجاشی کو پیغام بھیجا کہ ام حبیبہ کا نکاح مجھ سے کردو اور ۴ہزار درھم مہر رکھیں یہ واقعہ 7ہجری میں پیش آیا لیکن ابو سفیان صلح کے زمانے میں مدینہ آیا اوراپنی بیٹی ام حبیبہ کے گھر گیا مسند رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کو ام حبیبہ نے ہٹایا دیا تاکہ ابوسفیان نہ بیٹھے ابو سفیان اور معاویہ کا مسلمان ہونا بلا خلاف و اختلاف ۸ ہجری  فتح مکہ کے بعد ہوئے ہیں اور کوئی سند و مدرک نہیں ہے اسے امیر قرار دیا گیا ہو 


ایک دیگر گروہ نے جیسے بیہقی اور  مننری کہتے ہیں کہ : احتمال پایا جاتا ہے ابو سفیان نے اپنے مدینے کبھی آنے کے بعد جو ام حبیبہ کا شوہر مر چکا تھا شادی کی پیشکش کی ہو اور دو پیشکش مسلمان ہونے کے بعد کی ہو اور راوی نے تینوں کو جمع کردیا ہو.


لیکن یہ احتمال بھی ضعیف ہے اور بے بنیاد ہے اس لئے کہ ابو سفیان ہجرت اور فتح مکہ سے پہلے صلح کے زمانے میں مدینے آیا تھا جب ام حبیبہ رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کے گھر میں تھی اور اس سے پہلے جنگ احزاب کے علاوہ مدینے نہیں آیا تھا اس کے علاوہ ابو سفیان کافر  تھا اور کافر مسلمان پر ولایت نہیں رکھتا ہے  پس ابو سفیان کی خواہش کہ میں اپنی بیٹی آپ سے شادی کرنا چاہتا ہوں جھوت اور باطل ہے


ساتھ میں  حدیث  سے صاف ظاہر ہے کہ  یہ تینوں خواہش ایک ساتھ طلب کی گئی ہیں اور دوسری طرف یہ کہا جارہا ہے کہ کتابت وحی معاویہ اور امیر ہونے کی خواہش مسلمان ہونے کے بعد  کی گئی ہیں جبکہ بعض خواہش کفر کے زمانے میں کی تھی  کیا یہ قابل جمع ہیں ؟ 


نتیجہ : وہ تمام توجیحات جو اس حدیث کے بارے میں کہی گئی ہیں سب باطل اور بے بنیاد ہیں اور علمی لحاظ سے اسکا کوئی فائدہ نہیں ہے  اور یہ کہنا بالکل درست ہے کہ اس حدیث میں بہت اشتباہات ہیں


الزرعي الدمشقي ، محمد بن أبي بكر أيوب (معروف به ابن قيم الجوزية) ، جلاء الأفهام في فضل الصلاة على محمد خير الأنام ، ج 1 ، ص 243 ـ 249 ، تحقيق : شعيب الأرناؤوط - عبد القادر الأرناؤوط ، ناشر : دار العروبة



معاویہ کا کاتب وحی ہونا اور علماء اہل سنت



معاويه معمولی خطوط کا کاتب تھا:


بہت سے اہل سنت کے بزرگ علماء یہ عقیدہ رکھتے ہیں کہ معاویہ فقط  معمولی خطوط  ِرسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ لکھتا تھا
شمس الدين ذهبي (متوفي 748هـ)  سير اعلام النبلاء میں لکھتے ہیں :
ونقل المفضل الغلابي عن أبي الحسن الكوفي قال كان زيد بن ثابت كاتب الوحي وكان معاوية كاتبا فيما بين النبي صلى الله عليه وسلم وبين العرب.


زيد بن ثابت كاتب وحي تھے اور معاویہ عرب کو خط لکھتا تھا رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کی طرف سے .
الذهبي ، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان أبو عبد الله ، سير أعلام النبلاء ، ج 3   ص 123 ، تحقيق : شعيب الأرناؤوط ، محمد نعيم العرقسوسي ، ناشر : مؤسسة الرسالة - بيروت  ، الطبعة : التاسعة ، 1413هـ .


ابن حجر عسقلاني  (متوفي852هـ) نے بھی الإصابة میں لکھا ہے کہ ::


وقال المدائني كان زيد بن ثابت يكتب الوحي وكان معاوية يكتب للنبي صلى الله عليه وسلم فيما بينه وبين العرب.


مدائني کہتے ہیں : زيد بن ثابت کاتب وحی تھے اور معاویہ رسول صلی اللہ علیہ وآلہکی طرف سے عرب کو خطوط لکھتا تھا.


العسقلاني ، أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل الشافعي ، الإصابة في تمييز الصحابة ، ج 6 ، ص 153 ، تحقيق : علي محمد البجاوي ، ناشر : دار الجيل - بيروت ، الطبعة : الأولى ، 1412 - 1992 .


ابن أبي الحديد شافعي (متوفي655هـ) لکھتے ہیں کہ :


تاریخ اور سیرت پیامبر گرامی  صلی اللہ علیہ و آلہ کے محققین لکھتے ہیں کہ علی  علیہ السلام اور زید بن ثابت اور زید بن ارقم وحی کو لکھا کر تا تھے  جبکہ حنظلہ بن ربیع تیمی اور معاویہ خطوط  لکھا کرتے تھے جو دیگر ممالک اور قبائل کو لکھے جاتے تھے اور انکی حوائج کو لکھتے تھے اسی طرح بیت المال حساب کتاب ۔


إبن أبي الحديد المعتزلي ، أبو حامد عز الدين بن هبة الله ، شرح نهج البلاغة ، ج 1 ، ص 201 ـ 202 ، تحقيق : محمد عبد الكريم النمري ، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان ، الطبعة : الأولى ، 1418هـ - 1998م.


محمود أبو رية مصري (متوفي 1385هـ) اهل سنت کے  عالم معاویہ کے کاتب وحی ہونے کے بارے میں لکھتے ہیں


ذلك أنهم أرادوا أن يزدلفوا إلى معاوية فجعلوه من ( كتاب الوحي ) وأمعنوا في هذا الازدلاف ، فرووا أنه كتب آية الكرسي بقلم من ذهب جاء به جبريل هدية لمعاوية له من فوق العرش ، وقد فشا هذا الخبر بين كثير من الناس على حين أنه في نفسه باطل ، تأباه البداهة ويدفع من صدره العقل ! إذ كيف يأمن النبي صلى الله عليه وآله لمثل معاوية على أن يكتب له ما ينزل في القرآن ! وهو وأبوه وأمه ممن أسلموا كرها . ولما يدخل الايمان في قلوبهم ! إن هذا مما لا يمكن أن يقبله العقل السليم ! وأما من ناحية النقل فإنه لم يأت فيه خبر صحيح يؤيده ، ولقد كان على الذين ( وضعوا ) هذا الخبر أن يسندوه ببرهان يؤيده وذلك بأن يأتوا ولو بآية واحدة قد نزلت في القرآن وكتبها معاوية ! على أننا لا نستعبد أن يكون قد كتب للنبي صلى الله عليه وآله في بعض الاغراض التي لا تتصل بالوحي ، لان هذا من الممكن ، أما أن يكتب شيئا من القرآن فهذا من المستحيل . قال المدائني كان زيد بن ثابت يكتب الوحي وكان معاوية يكتب للنبي صلى الله عليه وآله فيما بينه وبين العرب.


ایک گروہ نے معاویہ کی چاپلوسی اور تقرب کے لئے اس کے    لئے کاتب وحی  لقب جعل کیا  ہے  اور کہتے ہیں معاویہ نے ایت الکرسی کو اس سونے کے قلم سے لکھا ہے جسے  جبرئیل آسمان سے معاویہ کے لئے ہدیہ کے طور پر  لائے تھے اور یہ بات لوگوں میں مشہور ہوگئی جب کہ یہ جھوٹ اور باطل ہے اور عقل اسے تسلیم نہیں کرتی ہے اس لئے کہ رسول اکرم  صلی اللہ علیہ وآلہکیسے اطمنیان ہو کہ جو معاویہ لکھ رہا ہے وہ وحی ہے اسلئے وہ خود  اور  اسکا باپ اور اسکی ماں نے ناچاہتے ہوئے اسلام قبول کیا ہے  اور انکی دلوں  میں ایمان داخل بھی نہیں ہوا ہے اسے عقل سلیم قبول نہیں کرتی ہے جہاں تک نقل کا تعلق ہے تو کوئی بھی خبر صحیح اس کی تائید نہیں کرتی ہے اور مدعین کاتب وحی معاویہ پر لازم ہے کہ وہ مثال لائے ایک آیت جسے معاویہ نے لکھی ہو وہ بتائیں۔


 لیکن ممکن ہے غیر وحی کو رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کے لئے لکھا ہو  لیکن قران لکھا ہو یہ محال ہے مدائنی نے لکھا ہے زید بن ثابت وحی لکھتے تھے اور معاویہ خطوط  عرب کے لئے لکھتا تھا


محمود أبو رية ، شيخ المضيرة أبو هريرة ، ص 205 ، ناشر : منشورات مؤسسة الأعلمي للمطبوعات ، بيروت ، الثالثة.


كتابت وحي ،گناہ سے معصوم نہیں بناتی ہے



کاتب وحي کا مرتد ہوجانا:



اگر ہم فرض بھی کر لیں کہ معاویہ کاتب وحی تھا پھر بھی اس کے لئے فضیلت ثابت نہیں کرتا ہے اور باعث نہیں بنتا ہے کہ وہ گناہ سے معصوم بن جائے  اس لئے عبد اللہ بن ابی سرح شیعہ سنی اتفاقی قول کے مطابق کاتب وحی تھا لیکن زمان رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ میں مرتد ہوگیا  رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہنے اس کے قتل کا حکم دیا اگرچہ وہ کعبہ کے پردے تھامے ہوئے ہو
ابن أبي شيبه نے المصنف  میں، نسائي نے  المجتبي میں ، ذهبي نے تاريخ الإسلام  میں، ابن كثير دمشقي نے البداية و النهاية   میں اور دیگر علمائے اہل سنت نے نقل کیا ہے کہ
عن مصعب بن سعدٍ عن أَبِيهِ قَالَ : لَمَّا كَانَ يَوْمُ فَتْح مَكَّةَ أَمَّنَ رَسُولُ اللَّهِ النَّاسَ إِلاَّ أَرْبَعَةَ نَفَرٍ وَامْرَأَتَيْنِ وَقَالَ  أُقْتُلُوهُمْ وَإِنْ وَجَدْتُمُوهُمْ مُتَعَلقِينَ بِأَسْتَارِ الْكَعْبَةِ : عِكْرِمَةَ بْنَ أَبي جَهْلٍ ، وَعَبْدَ اللَّهِ بْنَ خَطْلٍ ، وَمَقِيسَ بْنَ صُبَابَةَ ، وَعَبْدَ اللَّهِ بْنَ سَعْدِ بْنِ أَبي سَرْحٍ ۔۔۔۔


فتح مکہ میں رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہنے فرمان صادر فرمایا کہ اہل مکہ کو چھوڑ دیا جائے سوائے چار افراد کے اور دوعورتوں کے  :اور انھیں قتل کردو اگرچہ انھیں کعبہ کے غلاف سے لیپٹا ہوا  پاو     عکرمہ بن ابوجہل ، عبد اللہ بن خطل ، مقیس بن صبانہ اور عبداللہ بن ابی سرح۔۔۔
إبن أبي شيبة الكوفي ، أبو بكر عبد الله بن محمد ، الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار ، ج 7 ، ص 404 ، تحقيق : كمال يوسف الحوت ، ناشر : مكتبة الرشد - الرياض ، الطبعة : الأولى ، 1409 .
النسائي ، أحمد بن شعيب أبو عبد الرحمن  ، المجتبى من السنن ، ج 7 ، ص 105 ، تحقيق : عبدالفتاح أبو غدة ، ناشر : مكتب المطبوعات الإسلامية - حلب ، الطبعة : الثانية ، 1406 - 1986 .
الذهبي ، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان أبو عبد الله ، تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام ، ج 2 ، ص 552 ، تحقيق : د. عمر عبد السلام تدمرى ، ناشر : دار الكتاب العربي - لبنان/ بيروت ، الطبعة : الأولى ، 1407هـ - 1987م .
إبن كثير القرشي ، إسماعيل بن عمر أبو الفداء ، البداية والنهاية ، ج 4 ، ص 298 ، ناشر : مكتبة المعارف – بيروت


سمرقندي (متوفي367هـ) تفسير آيه 93 سوره انعام میں لکھتے ہیں


«وَ مَنْ قالَ سَأُنْزِلُ مِثْلَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ» يعني عبد الله بن أبي سرح كان كاتب الوحي فكان النبي صلى الله عليه وسلم إذا أملى عليه «سميعاً عليماً» يكتب عليماً حكيماً وإذا أملى عليه «عليماً حكيماً» كتب هو سميعاً بصيراً وشك وقال إن كان محمد صلى الله عليه وسلم يوحى إليه فقد أوحي إلي وإن كان ينزل إليه فقد أنزل إلي مثل ما أنزل إليه فلحق بالمشركين وكفر


جس نے کہا کہ میں عنقریب جو خدا نازل کرتا ہے میں بھی نازل کرونگا  یہ عبد اللہ بن ابی سرح نے کہا تھاجو کاتب وحی تھا جب رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ اسے کہتے تھے لکھو سميعا عليما)،وہ لکھتا تھا : سميعا حكيما اور جب فرماتے تھے لکھو:: (عليما حكيما) ، وہ لکھتا تھا : سميعا بصير    اسی دوران اپنے عمل کی توجیہ میں کہتا تھا اگر محمد پر وحی نازل ہوتی ہے تو مجھ پر بھی وحی نازل ہوتی ہے  اس کے بعد مشرکین سے جا ملا


السمرقندي ، نصر بن محمد بن أحمد أبو الليث ، تفسير السمرقندي المسمى بحر العلوم ، ج 1 ، ص 487 ، تحقيق : د.محمود مطرجي  ، ناشر : دار الفكر - بيروت.


کاتب وحی کی میت کو زمین نے قبول نہیں کی



قابل توجہ بات یہ ہے ایک کاتب وحی مرتد ہوگیا اور عیسائیوں کے پاس جاکر پناہ گزین ہوا جب مرا  تو  زمین نے اس کی لاش قبول نہیں کی
مسلم نيشابوري (متوفي261هـ) لکھتے ہیں
حدثني محمد بن رَافِعٍ حدثنا أبو النَّضْرِ حدثنا سُلَيْمَانُ وهو بن الْمُغِيرَةِ عن ثَابِتٍ عن أَنَسِ بن مَالِكٍ قال كان مِنَّا رَجُلٌ من بَنِي النَّجَّارِ قد قَرَأَ الْبَقَرَةَ وَآلَ عِمْرَانَ وكان يَكْتُبُ لِرَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَانْطَلَقَ هَارِبًا حتى لَحِقَ بِأَهْلِ الْكِتَابِ قال فَرَفَعُوهُ قالوا هذا قد كان يَكْتُبُ لِمُحَمَّدٍ فَأُعْجِبُوا بِهِ فما لَبِثَ أَنْ قَصَمَ الله عُنُقَهُ فِيهِمْ فَحَفَرُوا له فَوَارَوْهُ فَأَصْبَحَتْ الْأَرْضُ قد نَبَذَتْهُ على وَجْهِهَا ثُمَّ عَادُوا فَحَفَرُوا له فَوَارَوْهُ فَأَصْبَحَتْ الْأَرْضُ قد بَذَتْهُ على وَجْهِهَا ثُمَّ عَادُوا فَحَفَرُوا له فَوَارَوْهُ فَأَصْبَحَتْ الْأَرْضُ قد نَبَذَتْهُ على وَجْهِهَا فَتَرَكُوهُ مَنْبُوذًا .


 انس بن مالك کہتے ہیں:بنو  نجار کا ایک شخص جس نے سورہ بقرہ اور آل عمران کو پڑھا اور رسول صلی اللہ علیہ وآلہکے لئےلکھا تھا بھاگ گیا اور اہل کتاب سے جا ملا اہل کتاب کا اس شخص کو پناہ دینا فائدہ مند تھا اسی لئے اسکا احترام کرتے اور اسے عزت دیتے تھے کچھ عرصے میں ہی اس کا انتقال ہو جاتا ہے قبر بنائی جاتی ہے اور اسے دفن کر دیتے ہیں  لیکن  لاش فورا باہر واپس آجاتی در حقیقت اسکی لاش کو زمین قبول نہیں کر رہی تھی  تین مرتبہ کوشش کی گئی لیکن ناکام ہوئے اور لاش کو ایسے ہی چھوڑ دیا۔


النيسابوري ، مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري (متوفاي261هـ) ، صحيح مسلم ، ج 4 ، ص 2145 ، ح2781 ، كِتَاب صِفَاتِ الْمُنَافِقِينَ وَأَحْكَامِهِمْ ، تحقيق : محمد فؤاد عبد الباقي ، ناشر : دار إحياء التراث العربي – بيروت.


معاويه کی علي عليه السلام سے دشمنی  



کاتب وحی ہونا جب عبد اللہ بن ابی سرح کے لئے کوئی فائدہ مند ثابت نہیں ہوا اور اسے واصل جہنم ہونے سے نہ بچا سکے تو معاویہ کو کیسے گناہ سے پاک کر سکتا  اور اسے کیسے گناہ سے مانع بن سکتا ہے
کیا کاتب وحی ہونا اس بات کی اجازت دیتا ہے کہ خلیفہ رسول صلی اللہ علیہ وآلہ پر خروج کرے اور ایک لاکھ مسلمانوں کے قتل کا جبران کر سکے ؟؟.
کیا علی  علیہ السلام کو گالیاں دینے رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کو گالیاں دینے کے مترادف نہیں ہیں ؟ کیا اس کا کاتب وحی ہونا اس عظیم گناہ سے پاک کر سکتا ہے اسے ؟
ابن تيميه حراني  نے اعتراف  کیا ہےکہ معاوية بن أبو سفيان نے سعد بن ابی وقاص کو حکم دیا تھا کہ علی  علیہ السلام کو گالیاں دیں
وأما حديث سعد لما أمره معاوية بالسب فأبى فقال ما منعك أن تسب علي بن أبي طالب فقال ثلاث قالهن رسول الله صلى الله عليه وسلم فلن أسبه لأن يكون لي واحدة منهن أحب إلي من حمر النعم الحديث فهذا حديث صحيح رواه مسلم فيصحيحه.


معاويه نے سعد بن أبي وقاص کو حکم دیا کہ علی {علیہ السلام } کو گالیاں دے لیکن انھوں نے ممانعت کی معاویہ نے کہا تم کو کس چیز نے روکا ہے علی [ع] گالیاں دینے سے سعد نے کہا تین فضیلتیں علی [ع] کی رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہسے سنی ہے انکی بناء پر کبھی بھی سب و شتم  نہیں کرونگا اگر ایک بھی فضیلت ان تین میں سے میرے لئے رسول صلی اللہ علیہ وآلہفرماتے  تو میرے نزدیک سرخ اونٹوں سے گران بہا ہوتی یہ حدیث صحیح ہے اور مسلم نے اسے صحیح میں نقل کیا ہے ۔


إبن تيمية الحراني ، أحمد بن عبد الحليم أبو العباس ، منهاج السنة النبوية ، ج 5 ، ص 42 ، تحقيق : د. محمد رشاد سالم ، ناشر : مؤسسة قرطبة ، الطبعة : الأولى ، 1406 .


احمد بن حنبل نے  مسند میں ، نسائي نے خصائص امير مؤمنین عليه السلام  میں اور ذهبي نے تاريخ الإسلام و ... میں صحیح سند کے ساتھ نقل کیا ہے کہ امیر المومنین علی بن ابیطالب ع کو  سب و دشنام دینا  رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ کو سب و دشنام دینے کے برابر ہے


عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْجَدَلِيِّ قَالَ : دَخَلْتُ عَلَى أُمِّ سَلَمَةَ فَقَالَتْ لِي أَيُسَبُّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِيكُمْ قُلْتُ مَعَاذَ اللَّهِ أَوْ سُبْحَانَ اللَّهِ أَوْ كَلِمَةً نَحْوَهَا قَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ مَنْ سَبَّ عَلِيًّا فَقَدْ سَبَّنِي.


عبد الله جدلي کہتے ہیں : میں ام سلمہ کے پاس آیا تو انھوں نے کہا آیا رسول اللہ صلی اللہ علیہ وآلہکو گالیاں دی جا رہی ہیں میں نے  کہا معاذ اللہ ۔۔۔۔ ام سلمہ نے کہا میں  نےرسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہسے سنا ہے کہ جس نے علی [ع] کو گالی دی گویا اس نے مجھے گالی دی ہے


الشيباني ، أحمد بن حنبل أبو عبدالله (متوفي241هـ) ، مسند أحمد بن حنبل ، ج 6 ، ص 323 ، ح26791 ، ناشر : مؤسسة قرطبة – مصر . 
النسائي ، أحمد بن شعيب أبو عبد الرحمن ، خصائص أمير المؤمنين علي بن أبي طالب ، ج 1 ، ص 111 ، ح 91 ، باب ذكر قول النبي صلى الله عليه وسلم من سب عليا فقد سبني ، تحقيق : أحمد ميرين البلوشي ، ناشر : مكتبة المعلا - الكويت ، الطبعة : الأولى ، 1406 .
الذهبي ، شمس الدين محمد بن أحمد بن عثمان أبو عبد الله ، تاريخ الإسلام ووفيات المشاهير والأعلام ، ج 3 ، ص 634 ، تحقيق : د. عمر عبد السلام تدمرى ، ناشر : دار الكتاب العربي - لبنان/ بيروت ، الطبعة : الأولى ، 1407هـ - 1987م .


حاكم نيشابوري اس روایت کو نقل کرنے کے بعد کہتے ہیں
هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه
اسکی سند صحیح ہے لیکن بخاری اور مسلم نے اپنی صحیین میں ذکر نہیں کی ہے
الحاكم النيسابوري ، محمد بن عبدالله أبو عبدالله ،المستدرك على الصحيحين ، ج 3 ، ص 130 ، تحقيق : مصطفى عبد القادر عطا ، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت ، الطبعة : الأولى ، 1411هـ - 1990م.


هيثمي  بھی کہتے ہیں
رواه أحمد ورجاله رجال الصحيح غير أبى عبد الله الجدلي وهو ثقة
اسے روایت کو احمد نے نقل کیا ہے اور اسکے تمام راوی صحیح کے راوی ہیں  سوائے عبد اللہ جدلی کے وہ ثقہ ہے
الهيثمي ، علي بن أبي بكر الهيثمي ، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ، ج 9 ، ص 130 ، ناشر : دار الريان للتراث / دار الكتاب العربي - القاهرة ، بيروت - 1407


معاویہ حضرت عیسی علیہ السلام سے افضل

بنی امیہ کا معاویہ کے بارے میں جعلی روایت سازی کی  کمپنی یہاں تک ترقی کر گئی تھی کہ معاویہ کو اولو العزم انبیاء سے بھی افضل بنا دیا
أبو سعد آبي (متوفي421هـ) محاضرات  میں اور صيرفي حنبلي (متوفي500هـ) الطيورات میں لکھتے ہیں
أن ثلاثة من المشايخ حضروا الجامع . فقال واحد لآخر : جُعلت فداك ، أيهما أفضل : معاوية بن أبي سفيان أم عيسى بن مريم ؟ فقال : لا والله ما أدري . فقال الثالث : يا كشخان ، تقيس كاتب الوحي إلى نبيّ النصارى ؟
مشائخ کے تین افراد جامع مسجد میں بیٹھے ہوئے تھے ایک نے کہا معاویہ افضل ہے یا حضرت عیسی ع ؟ دوسرے نے کہا مجھے معلوم نہیں ۔ تیسرے نے کہا کاتب وحی کو عیسائیوں کے نبی سے مقائسہ کرتے ہو؟۔
الآبي ، أبو سعد منصور بن الحسين ، نثر الدر في المحاضرات ، ج 7 ، ص 209 ، تحقيق : خالد عبد الغني محفوط ، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت /لبنان ، الطبعة : الأولى ، 1424هـ - 2004م .
الصيرفي الحنبلي ، أبو الحسين المبارك بن عبد الجبار الطيوري بن عبد الله ، الطيوريات من انتخاب الشيخ أبي طاهر السلفي ، ج 1 ، ص 113 ، تحقيق : دسمان يحيى معالي ، عباس صخر الحسن ، ناشر : أضواب السلف  - الرياض / السعودية ، الطبعة : الأولى ، 1425هـ -2004م  .


تقي الدين حموي (متوفي838هـ) طيب المذاق میں لکھتے ہیں  
ومن ذلك أن رجلاً سأل بعضهم وكان من الحمق على الجانب عظيم فقال أيما أفضل عندك ؟ معاوية أو عيسى بن مريم ؟ فقال ما رأيت سائلا أجهل منك، ولا سمعت بمن قاس كاتب الوحي إلى نبي النصارى!!!
ایک احمق نے دوسرے سے پوچھا معاویہ افضل ہے یا عیسی بن مریم : اس نے کہا میں نے تم سے بڑا احمق نہیں دیکھا ہے اس لئے میں آج تک کسی کو نہیں دیکھا ہے کہ کاتب وحی کا مقابلہ عیسائیوں کے نبی سے کرے ۔
الحموي ، تقي الدين أبي بكر بن علي بن عبد الله التقي المعروف ابن حجة ، طيب المذاق من ثمرات الأوراق ، ج 1 ، ص 157 ، ، تحقيق : أبو عمار السخاوي ، ناشر : دار الفتح - الشارقة - 1997م.


معاويہ ازلی انسان  

انکی  فضائل سازی کہاں تک پونچ گئی تھی کہ لوگ گمان کرتے تھے معاویہ بن ابو سفیان ازلی ہے اور مخلوق خدا نہیں ہے { معاذ اللہ }. أبو القاسم اصفهاني (متوفي 502 ) محاضرات الأدباء میں لکھتے ہیں:
وقال بعض عوام الناصبة معاوية ليس بمخلوق. فقيل: كيف؟ قال: لأنه كاتب الوحي والوحي ليس بمخلوق وكاتبه منه
بعض ناصبی عوام یہ کہتے ہیں کہ معاویہ مخلوق {اللہ نے اسے پیدا  }نہیں  کیا ہے اس لئے کہ وہ کاتب وحی تھا اور وحی مخلوق نہیں ہے پس کاتب بھی مخلوق نہیں ہے
.الأصفهاني ، أبو القاسم الحسين بن محمد بن المفضل ، محاضرات الأدباء ومحاورات الشعرء والبلغاء ، ج 2 ، ص 500 ، تحقيق : عمر الطباع ، ناشر : دار القلم - بيروت - 1420هـ- 1999م.
أبو اسحق برهان الدين معروف الوطواط (متوفي718هـ) غرر الخصائص میں لکھتے ہیں
وسئل بعضهم ما تقول في خلق القرآن ؟ فقال : دعونا من القرآن وهو مخلوق غير مخلوق . وسئل آخر وكان ناصبياً عن معاوية ؟ فقال : معاوية ليس بمخلوق لأنه كاتب الوحي والوحي ليس بمخلوق وكاتب الوحي من الوحي.
بعض نے سوال کیا  :تم قرآن کے بارے میں کیا کہتے ہو مخلوق ہے یا نہیں اس نے کہا ہمیں قرآن سے کیا کام مخلوق ہو یا غیر مخلوق ایک ناصبی سے سوال کیا معاویہ بارے میں  : اس نے کہا معاویہ  پیدا نہیں کیا گیا ہے بلکہ ہمیشہ سے تھا  اس لئے کہ کاتب وحی تھا اور وحی مخلوق نہیں ہوتے پس کاتب بھی مخلوق نہیں ہے  اور وحی کا حصہ ہے
الوطواط ، أبو إسحق برهان الدين محمد بن إبراهيم بن يحيى بن علي ، غرر الخصائص الواضحة ، ج 1 ، ص 124


 عیسائی اور کاتب وحی

اگر ہم فرض بھی کر لیں کہ معاویہ کاتب وحی تھا تب بھی اسکی فضیلت نہیں بنتی ہے اس لئے اہل سنت کے عقیدہ کے مطابق عیسائی افراد بھی کاتب وحی تھے یہ اس وجہ سے کہ لکھنے  والے کم تھے ۔
أبو القاسم بغوي (متفاي317هـ) «محيي السنة» کے لقب سے نوازہ کیا گیا وہ لکھتے ہیں
وسأل رجل أحمد وأنا أسمع ، بلغني أن نصارى يكتبون المصاحف فهل يكون ذلك ؟ قال : نعم ، نصارى الحيرة كانوا يكتبون المصاحف  وإنما كانوا يكتبونها لقلّة من كان يكتبها
ایک شخص نے امام احمد بن حنبل سے سوال کیا میں  نےسنا ہے کہ عیسائی بھی قرآن لکھا کرتے تھے کیا یہ بات صحیح ہے ؟ امام احمد نے کہا بالکل صحیح ہے  حبرہ کے عیسائی  قرآن لکھا کرتے تھے اس لئے کہ  لکھنے والوں  کی کمی تھی ۔
البغوي ، أبو القاسم عبد الله بن محمد بن عبد العزيز ، جزء في مسائل عن الإمام أحمد بن حنبل ، ج 1 ، ص 21
ابن قيم الجوزيه (متوفي 751هـ) نے  بدائع الفوائد میں اور  شمس الدين زركشي (متوفي772هـ) نے شرح مختصر الخرقيم. میں  اور  أبو القاسم اصفهاني (متوفي 502 ) نے محاضرات الأدباءمیں لکھا ہے ::
وقال رجل لأحمد بلغني أن نصاري يكتبون المصاحف فهل يكون ذلك؟ قال: نعم، نصارى الحيرة كانوا يكتبون المصاحف وإنما كانوا يكتبون لقلة من كان يكتبها فقال رجل: يعجبك ذلك؟ فقال لا يعجبني


ایک شخص نے امام احمد بن حنبل سے سوال کیا : کیا  عیسائی   قران لکھا کرتے تھے یہ بات صحیح ہے ؟
 کہا جی ہاں صحیح بات ہے حبرہ کے نصاری قران لکھا کرتے تھے اور وہ اس وجہ سے تھا لکھنے والوں کی کمی تھی دوسرے شخص نے پوچا کیا تمہیں تعجب ہوا ہے ؟ اس نے کہا نہیں مجھے تعجب نہیں ہوا ہے
الزرعي الدمشقي ، محمد بن أبي بكر أيوب أبو عبد الله (مشهور به ابن القيم الجوزية ) بدائع الفوائد ، ج 4 ، ص 851 ، تحقيق : هشام عبد العزيز عطا - عادل عبد الحميد العدوي - أشرف أحمد الج ، ناشر : مكتبة نزار مصطفى الباز - مكة المكرمة ، الطبعة : الأولى ، 1416 - 1996 .
الزركشي المصري الحنبلي ، شمس الدين أبي عبد الله محمد بن عبد الله ، شرح الزركشي على مختصر الخرقي ، ج 1 ، ص 49 ، تحقيق : قدم له ووضع حواشيه: عبد المنعم خليل إبراهيم ، ناشر : دار الكتب العلمية - لبنان/ بيروت ، الطبعة : الأولى ، 1423هـ - 2002م .


اس بناء پر کاتب وحی ہونا کوئی انوکھی فضلیت  نہیں معاویہ کے لئے اگر ہے  تو نصاری اور عبد اللہ بنی ابی سرح کے لئے بھی ہونی چاہئے تھی ؟


 معاویہ کے مسلمان ہونے کی تاریخ

شیعہ سنی اتفاق ہے کہ معاویہ رسول اکرم  صلی اللہ علیہ وآلہکی رسالت کے پہلے بیس سالوں میں مشرک تھا اور مسلمان کا کٹر دشمن تھا  8 ہجری فتحہ مکہ کے وقت اسلام کے  دوسرے  بڑے دشمنوں کے ساتھ تلوار سے ڈر کر اسلام لایا رسول اکرم  صلی اللہ علیہ وآلہ نے ان لوگوں کا لقب طلقاء رکھا  اور انکے قتل سے صرف نظر کی امیر المومنین علی علیہ السلام   کا عقیدہ تھا کہ یہ لوگ اسلام نہیں لائے ہیں بلکہ تسلیم ہوئے ہیں آپ  نہج البلاغہ نامہ 16 میں فرماتے ہیں


فَوَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ مَا أَسْلَمُوا وَ لَكِنِ اسْتَسْلَمُوا وَ أَسَرُّوا الْكُفْرَ فَلَمَّا وَجَدُوا أَعْوَاناً عَلَيْهِ أَظْهَرُوه


خدا کی قسم جس نے دانہ کو شگافتہ کیا  اور جاندار اشیاء کو پیدا کیا یہ لوگ کبھی اسلام نہیں لائے لیکن تسلیم ہوئے اور کفر کو چھپا رکھا اور جب ساتھی مل گئے تو اپنے کفر کا آشکار اظہار کر دیا
عمار یاسر بھی امام  علیہ السلام کی پیروی کرتے ہوئے ان لوگوں کے بارے میں کہتے ہیں:
فقال واللّه ما أسلموا ، ولكن استسلموا وأأَسَرُّوا الْكُفْرَ فَلَمَّا رأوا عليه أَعْوَاناً عَلَيْهِ أَظْهَرُوهُ
خدا کی قسم یہ لوگ کبھی اسلام نہیں لائے لیکن تسلیم ہوئے اور کفر کو چھپا رکھا اور جب ساتھی مل گئے تو اپنے کفر کا آشکار اظہار کر دیا
الهيثمي ، علي بن أبي بكر الهيثمي ، مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ، ج 1   ص 113 ، ناشر : دار الريان للتراث / دار الكتاب العربي - القاهرة ، بيروت - 1407


إبن أبي الحديد معتزلي لکھتے ہیں
لما نظر علي عليه السلام إلى رايات معاوية وأهل الشام ، قال : والذي فلق الحبة ، وبرأ النسمة ، ما أسلموا ولكن استسلموا ، وأسروا الكفر ؛ فلما وجدوا عليه أعواناً ، رجعوا إلى عداوتهم لنا


جب امام علی علیہ السلام نے معاویہ اور اہل شام کے پرچم دیکھے تو فرمایا :
خدا کی قسم جس نے دانہ کو شگافتہ کیا اور  جاندار اشیاء کو پیدا کیا یہ لوگ کبھی اسلام نہیں لائے لیکن تسلیم ہوئے اور کفر کو چھپا رکھا اور جب ساتھی مل گئے ہماری عداوت پر دوبارہ لوٹ گئے
إبن أبي الحديد المعتزلي ، أبو حامد عز الدين بن هبة الله ، شرح نهج البلاغة ، ج 4   ص 18 ،  ، تحقيق : محمد عبد الكريم النمري ، ناشر : دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان ، الطبعة : الأولى ، 1418هـ - 1998م.


اس بناء پر کیسے ایسے شخص پر اعتماد کرتے اور اسے کاتب وحی قرر دیتے ؟


اس بات سے تو قطع نظر  کہ معاویہ بن ابو سفیان فتح مکہ میں اسلام لایا اور اسی مکہ میں رہا اور رسول اکرم ص مدینے لوٹ گئے اس بناء پر کوئی خاص موقع نہیں ملا کہ معاویہ وحی کو لکھتا


 کتابتِ وحیِ معاویہ کتب شیعہ میں



کتب شیعہ میں بھی روایت پائی جاتی ہے معاویہ رسول اکرم  صلی اللہ علیہ وآلہ کے لئے لکھتا تھا لیکن اس روایت سے ثابت نہیں ہوتا ہے کہ وہ وحی کو لکھتا تھا
شيخ صدوق رضوان الله تعالي عليه (متوفي 381 هـ) معاني الأخبار  میں لکھتے ہیں
عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (عليه السلام) يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلي الله عليه وآله وسلم)  وَ مُعَاوِيَةُ يَكْتُبُ بَيْنَ يَدَيْهِ وَ أَهْوَى بِيَدِهِ إِلَى خَاصِرَتِهِ بِالسَّيْفِ مَنْ أَدْرَكَ هَذَا يَوْماً أَمِيراً فَلْيَبْقُرْ خَاصِرَتَهُ بِالسَّيْفِ فَرَآهُ رَجُلٌ مِمَّنْ سَمِعَ ذَلِكَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص يَوْماً وَ هُوَ يَخْطُبُ بِالشَّامِ عَلَى النَّاسِ فَاخْتَرَطَ سَيْفَهُ ثُمَّ مَشَى إِلَيْهِ فَحَالَ النَّاسُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ فَقَالُوا يَا عَبْدَ اللَّهِ مَا لَكَ فَقَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ع يَقُولُ مَنْ أَدْرَكَ هَذَا يَوْماً أَمِيراً فَلْيَبْقُرْ خَاصِرَتَهُ بِالسَّيْفِ قَالَ فَقَالَ أَ تَدْرِي مَنِ اسْتَعْمَلَهُ قَالَ لَا قَالُوا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عُمَرُ فَقَالَ الرَّجُلُ سَمْعاً وَ طَاعَةً لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِين .


ابو حمزہ ثمالی کہتے ہیں : میں نے  امام محمد باقر علیہ السلام سے سنا ہے کہ : معاویہ رسول کے پاس لکھنے میں مشغول تھا حضرت رسول اکرم  صلی اللہ علیہ وآلہ نے اپنی تلوار سے معاویہ کے پیٹ کی طرف اشارہ کر کے فرمایا : جو کوئی اس آدمی کو حاکم دیکھے لازم ہے کہ اس کا پیٹ تلوار سے پارا کر دے ایک شخص جس نے رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہکی یہ حدیث سنی تھی جب شام میں معاویہ  کو دیکھا کہ لوگوں سے خطاب کر رہا ہے تو  تلوار لیکر معاویہ کی طرف دوڑا لیکن لوگوں نے اسے روک دیا اور معاویہ تک جانے نہیں  دیا  لوگوں نے کہا اے اللہ کے بندے کیا کر رہے ہو اس نے کہا میں نے  رسول اکرم صلی اللہ علیہ وآلہ  سے سنا ہے جو کوئی اسے حاکم دیکھے اس کا پیٹ تلوار سے پھاڑ دے  لوگوں نے کہا  پتا ہے معاویہ کو کس نے امیر بنایا ہے ؟ کہا معلوم نہیں ہے  لوگوں نے کہا : اسے امیر المومنین عمر نے بنایا ہے تب اس شخص نے کہا  میں دل و جان سے عمر کا مطیع ہو
الصدوق ، أبو جعفر محمد بن علي بن الحسين ، معاني الأخبار ، ص347 ، ناشر : جامعه مدرسين ، قم ، اول ، 1403 ق


نتيجہ

اولا : معاویہ کا کاتب وحی ہونا ثابت نہیں بلکہ شدت سے اس کی نفی کی گئی ہے
ثانياً : فرض بھی کر لیا جائے معاویہ پر کاتب وحی ہونے کا عنوان آتا ہے تب کوئی امتیاز اور فضیلت نہیں ہے اس لئے اپنی زندگی میں ایسے کام انجام دیئے ہے اور بدعات انجام دی ہیں جو کاتب وحی کا عنوان کا ختم کر دیتا ہے

تبصرے

BLOGGER: 1

نام

ابن ابی حدید,2,ابنِ تیمیہ,8,ابن جریر طبری شیعہ,1,ابن حجر مکی,2,ابن خلدون,1,ابن ملجم لعین,1,ابو یوسف,1,ابوسفیان,1,ابومخنف,1,اجماع,2,احمد بن محمد عبدربہ,1,اعلی حضرت احمد رضا خان بریلوی,7,افطاری کا وقت,1,اللہ,4,ام المومنین ام سلمہ سلام علیھا,2,امام ابن جوزی,1,امام ابو زید المروزی,1,امام ابوجعفر الوارق الطحاوی,2,امام ابوحنیفہ,17,امام احمد بن حنبل,1,امام الزھبی,2,امام بخاری,1,امام جعفر صادق علیہ السلام,3,امام حسن علیہ السلام,11,امام حسین علیہ السلام,21,امام شافعی,5,امام علی رضا علیہ السلام,1,امام غزالی,3,امام مالک,3,امام محمد,1,امام مہدی عج,5,امامت,4,امداد اللہ مکی,1,اہل بیت علیھم السلام,2,اہل حدیث,16,اہل قبلہ,1,آذان,2,آن لائن کتابوں کا مطالعہ,23,آیت تطہیر,1,بریلوی,29,بریلوی اور اولیاء اللہ کے حالات,2,بنو امیہ,3,تبرا,8,تحریف قرآن,6,تراویح,2,تقابل ادیان و مسالک,34,تقيہ,2,تکفیر,3,جنازہ رسول اللہ,1,جنگ جمل,4,جنگ صفین,1,حافظ مبشر حسین لاہوری,1,حدیث ثقلین,5,حدیث طیر,1,حدیث غدیر,7,حدیث قرطاس,1,حضرت ابن عباس رض,3,حضرت ابو طالب علیہ السلام,5,حضرت ابوبکر,20,حضرت ابوزر غفاری رض,1,حضرت ام اکلثوم سلام علیھا,2,حضرت خدیجہ سلام علھیا,1,حضرت عائشہ بنت ابوبکر,14,حضرت عثمان بن عفان,7,حضرت علی علیہ السلام,64,حضرت عمار بن یاسر رض,3,حضرت عمر بن خطاب,23,حضرت عیسیٰ علیہ السلام,4,حضرت فاطمہ سلام علیھا,16,حضرت مریم سلام علیھا,1,حضرت موسیٰ علیہ السلام,2,حفصہ بنت عمر,1,حلالہ,1,خارجی,2,خالد بن ولید,1,خلافت,10,دورود,1,دیوبند,55,رافضی,3,رجال,5,رشید احمد گنگوہی,1,روزہ,3,زبیر علی زئی,7,زنا,1,زیاد,1,زیارات قبور,1,زيارت,1,سب و شتم,2,سجدہ گاہ,3,سرور کونین حضرت محمد ﷺ,14,سلیمان بن خوجہ ابراہیم حنفی نقشبندی,1,سلیمان بن عبد الوہاب,1,سنی کتابوں سے سکین پیجز,284,سنی کتب,6,سولات / جوابات,7,سیرت معصومین علیھم السلام,2,شاعر مشرق محمد اقبال,2,شاعری کتب,2,شجرہ خبیثہ,1,شرک,8,شفاعت,1,شمر ابن ذی الجوشن لعین,2,شیخ احمد دیوبندی,3,شیخ عبدالقادرجیلانی,1,شیخ مفید رح,1,شیعہ,8,شیعہ تحریریں,8,شیعہ عقائد,1,شیعہ کتب,18,شیعہ مسلمان ہیں,5,صحابہ,18,صحابہ پر سب و شتم,1,صحیح بخاری,5,صحیح مسلم,1,ضعیف روایات,7,طلحہ,1,عبادات,3,عبدالحق محدث دہلوی,1,عبداللہ ابن سبا,1,عبدالوہاب نجدی,2,عرفان شاہ بریلوی,1,عزاداری,4,علامہ بدرالدین عینی حنفی,1,علمی تحریریں,76,علیہ السلام لگانا,1,عمامہ,1,عمر بن سعد بن ابی وقاص,1,عمران بن حطان خارجی,2,عمرو بن العاص,3,غزوہ احد,1,غم منانا,12,فتویٰ,4,فدک,3,فقہی مسائل,17,فیض عالم صدیقی ناصبی,1,قاتلان امام حسینؑ کا مذہب,6,قاتلان عثمان بن عفان,1,قادیانی,3,قادیانی مذہب کی حقیقت,32,قرآن,5,کالا علم,1,کتابوں میں تحریف,5,کلمہ,2,لفظ شیعہ,2,ماتم,3,مباہلہ,1,متعہ,4,مرزا بشیر احمد قادیانی,2,مرزا حیرت دہلوی,2,مرزا غلام احمد قادیانی,28,مرزا محمود احمد,2,مسئلہ تفضیل,3,معاویہ بن سفیان,25,مغیرہ,1,منافق,1,مولانا عامر عثمانی,1,مولانا وحید الزماں,3,ناصبی,22,ناصر الدین البانی,1,نبوت,1,نماز,5,نماز جنازہ,2,نواصب کے اعتراضات کے جواب,72,واقعہ حرا,1,وسلیہ و تبرک,2,وصی رسول اللہ,1,وضو,3,وہابی,2,یزید لعنتی,14,یوسف کنجی,1,Requests,1,
rtl
item
شیعہ اہل حق ہیں: کیا معاویہ کاتب وحی تھا؟ ایک جامع آرٹیکل
کیا معاویہ کاتب وحی تھا؟ ایک جامع آرٹیکل
کیا معاویہ کاتب وحی تھا؟ معاویہ کا کاتب وحی ہونے کی روایت کی تحقیق ضیعف ہونے کے دلائل یہ ہے معاویہ کا کاتب وحی ہونا اور علماء اہل سنت معاويه معمولی خطوط کا کاتب تھا کاتب وحي کا مرتد ہوجانا کاتب وحی کی میت کو زمین نے قبول نہیں کی معاويه کی علي عليه السلام سے دشمنی معاویہ حضرت عیسی علیہ السلام سے افضل معاويه ازلی انسان عیسائی اور کاتب وحی معاویہ کے مسلمان ہونے کی تاریخ نتيجه اولا : معاویہ کا کاتب وحی ہونا ثابت نہیں بلکہ شدت سے اس کی نفی کی گئی ہے ثانياً : فرض بھی کر لیا جائے معاویہ پر کاتب وحی ہونے کا عنوان آتا ہے تب کوئی امتیاز اور فضیلت نہیں ہے اس لئے اپنی زندگی میں ایسے کام انجام دیئے ہے اور بدعات انجام دی ہیں جو کاتب وحی کا عنوان کا ختم کر دیتا ہے
شیعہ اہل حق ہیں
https://www.shiatiger.com/2014/09/mawiya-katib-wahi-nahi.html
https://www.shiatiger.com/
https://www.shiatiger.com/
https://www.shiatiger.com/2014/09/mawiya-katib-wahi-nahi.html
true
7953004830004174332
UTF-8
تمام تحریرں دیکھیں کسی تحریر میں موجود نہیں تمام دیکھیں مزید مطالعہ کریں تبصرہ لکھیں تبصرہ حذف کریں ڈیلیٹ By مرکزی صفحہ صفحات تحریریں تمام دیکھیں چند مزید تحریرں عنوان ARCHIVE تلاش کریں تمام تحریرں ایسی تحریر موجود نہیں ہے واپس مرکزی صفحہ پر جائیں Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content